måndag 15 februari 2016

Två herrgårdar av det dyrare slaget, men ack så vackra

Embedded image permalink
Vankiva gård som nu är till salu.

Inga nya slott till salu vad jag kan se, men en del herrgårdar. Tills denna gång så har jag valt ut två som är oerhårt vackra, både inuti och utanför. 


Skånska Vankiva, som du ser en glimt av på bilden, har jag besökt själv och har en liten film som visar dess parkliknande omgivning. Hoby Kulle, i Blekinge tag andan ur mig, eller kanske ska jag skriva anden (det sägs spöka i huset), då jag inte alls kände till gården men har nu blivit helt förälskad i hur den ser ut. Kolla trädet till vänster om huset, vilken trädgårdsarkitekt har tänkt på det, fantastiskt! Och sedan inuti, hur välbevarat!

Dyra gårdar är dessa, men även om de skulle vara för dyra för dig att bjuda på sä är de riktigt fint ögongodis.

/Per

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar